Klachtenregeling consumenten

Klachtenregeling Consumenten

Bij het uitoefenen van onze dienstverlening nemen wij de toepasselijke wetgeving en gedragscodes van de keurmerkinstituten waarbij EDR Credit Services is aangesloten in acht.  Mocht u desondanks niet tevreden zijn met onze dienstverlening, dan leest u hieronder meer over de klachtenregeling.

Wat is het doel van deze klachtenregeling?
Middels deze klachtenregeling stellen wij consumenten in staat een klacht over de werkwijze van EDR Credit Services te melden en openheid te geven over de manier waarop klachten worden behandeld.

De klachtenregeling geeft de Directie van EDR Credit Services inzicht in de omvang en de aard van de klachten over de dienstverlening en draagt bij aan het bewaken en verbeteren van de kwaliteit en de uitvoering van de diensten en producten van EDR Credit Services.

Waarover kan een klacht worden ingediend?
• Over de werkwijze van EDR Informatie
• Over de werkwijze van EDR Incasso

Waarover kan géén klacht worden ingediend?
• Indien u inzage wenst in de gegevens die EDR Credit Services van u verwerkt;
• Indien u aanvulling, verbetering, afscherming of verwijdering wenst van de persoonsgegevens die EDR Credit Services van u verwerkt;
• Indien u bezwaar wilt maken tegen de grondslag voor de verwerking van uw persoonsgegevens door EDR Credit Services.

Voor meer informatie over het indienen van een bovenstaand verzoek, verwijzen wij u graag naar het stappenplan voor bovenstaande verzoeken.

Niet ontvankelijk zijn klachten die het gevolg zijn van overmacht, waardoor EDR Credit Services verhinderd was aan haar verplichtingen te voldoen. Of een klacht niet ontvankelijk wordt verklaard, beslist de directie. Deze beslissing wordt aan de klager gemotiveerd schriftelijk en/of per e-mail medegedeeld.

Procedure
U kunt uw klacht u alleen schriftelijk indienen.  Dit kan op de volgende manieren:

1) via het formulier op de website; of
2) via een brief gericht aan:

EDR Credit Services
T.a.v. de Klachtencoördinator
Postbus 97
2260 AB  Leidschendam

Om uw klacht goed te kunnen behandelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig.  Vermeld deze informatie op het klachtenformulier of in uw brief:

• uw naam, adres en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent;
• uw dossiernummer;
• een omschrijving van uw klacht;
• eventuele bijlagen om uw klacht te onderbouwen.

Wat doen wij met uw klacht?
Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, sturen wij u een schriftelijke ontvangstbevestiging. De Klachtencoördinator coördineert de afhandeling van uw klacht en bepaalt aan de hand van de aard van de klacht hoe de afhandeling van de klacht zal gaan plaatsvinden. Binnen 15 werkdagen vanaf de ontvangst van uw klacht sturen wij u een schriftelijke inhoudelijke reactie. Als wij uw klacht in het weekend of op een feestdag ontvangen, dan begint de termijn de eerste werkdag daarna.

In onze reactie leest u of uw klacht is toegewezen of afgewezen en waarom. Als uw klacht is toegewezen, dan leest u ook hoe wij de klacht hebben opgelost of nog zullen oplossen. Als uw klacht is afgewezen, dan krijgt u informatie over wat u verder kunt doen. Wij registreren uw klacht en de afwikkeling daarvan. Als wij naar aanleiding van uw klacht onze producten of diensten kunnen aanpassen dan zullen wij dat doen en u daarover informeren.

Blijft u ontevreden?
Wijzen wij uw klacht af en bent u daarover niet tevreden?  Dan kunt u een beroep doen op de klachtenregeling van de organisaties waarbij EDR Credit Services is aangesloten.

Voor EDR Incasso
EDR Incasso is aangesloten als lid bij de Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen (NVI). In het geval van een geschil met betrekking tot incasso kan klager zich richten tot het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (KIGID).  KIGID is een onafhankelijk instituut en handelt klachten over de leden van de NVI (Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso Ondernemingen) af conform hun Geschillenregeling.

Voor meer informatie, klik hier

Voor EDR Informatie
EDR Informatie is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH).  In het geval van een geschil met betrekking tot de wijze waarop door EDR Informatie invulling wordt gegeven aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens van de NVH en de Algemene Verordening Gegevensbescherming, kan klager de onafhankelijke Raad van Toezicht om een uitspraak verzoeken.

Voor meer informatie, klik hier

Privacy
Als u van mening bent dat uw privacyrechten door EDR Credit Services worden geschonden of u bent niet tevreden over onze reactie op uw verzoek om inzage, wijziging of verwijdering van uw gegevens, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze Functionaris voor de gegevensbescherming.

EDR Credit Services
T.a.v. Functionaris voor de gegevensbescherming
Postbus 97
2260 AB LEIDSCHENDAM
Telefoon: +31(0)70 452 5252
E-mail: fg@edrcs.nl

Tot slot
Wanneer u de publiciteit zoekt voordat u ons in de gelegenheid heeft gesteld met u tot een oplossing te komen, waardoor EDR Credit Services geheel of gedeeltelijk in een kwaad daglicht wordt gesteld, dan zal de klachtenprocedure worden gestaakt en zullen wij noodzakelijke maatregelen nemen.

Wanneer u zich al gewend heeft tot de rechter, of u bent al in een rechterlijke procedure met EDR Credit Services gewikkeld, dan wordt uw klacht niet in behandeling genomen.